Siteye üyeliğiniz ile giriş yaptıysanız sınavınız aşağıdaki butona tıklayınca başlayacaktır.
Eğer halen giriş yapmadıysanız aşağıda üyelik giriş menüsü bulunmaktadır.
Her Pazartesi Kelam, Her Çarşamba İslam Tarihi ve Her Cuma Mezheplar Tarihimini deneme sınavı yapılacaktır.
3. Kelam Online Mini Deneme Sınavı
Kalan süre: 0
Sınav özeti
0 - 10 soru tamamlandı
Sorular:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bilgi
بسم الله الرحمن الرحيم
Sınava başlayabilirsiniz, Allah zihin açıklığı versin.
HATIRLATMALAR
Aşağıdaki menüden üyeliğinize giriş yaptıktan sonra “Sınava Başla” butonuna tıklayarak sınavı başlatabilirsiniz.
Sınavı tamamladıktan sonra soruları incele butonundan soruları inceleyebilirsiniz. Sayfadan çıktıktan sonra tekrar sınava giremez ve soruları inceleyemezsiniz.
Sınav sonucunuz mail adresinize otomatik olarak iletilecektir.
Her kullanıcı sınava bir kez girebilir.
Sınava erişimler saat 18:00 ile 23:00 arasında açık olacaktır.
Genel başarı sıralaması 23:20’den sonra yayınlanacaktır.
Fırsat bulabilirsek soru çözümünü videolu olarak yapacağız. Youtube kanalımızda bizi takip etmeyi unutmayın 🙂
Herhangi bir sorun yaşarsanız bizimle sosyal medya adreslerimizden ve forumdan her zaman iletişime geçebilirsiniz. (İnstagram – Twitter – Facebook – Forum)
Daha önce bu sınavı bitidiniz ve tekrar alamazsınız.
Sınav yükleniyor...
Sınav sonucunun size mail olarak ulaşması için Sınava başlamadan önce Üyeliğinize Giriş yapmanız gerekmektedir.
Üyelik Giriş menüsü sayfanın biraz alt kısmında bulunmaktadır.
Bu sınavı başlatmak için, aşağıdaki sınav bitirmek zorundasınız:
Sonuçlar
0 soru doğru olarak cevaplandı: 10 sorudan.
Sınavda harcanan toplam süre:
Zaman doldu
0 puan aldınız: 0 toplam puan üzerinden. (0)
Ortalama puan
Sizin sonucunuz
Dersler
Kelam0%
Geçmiş olsun, sınavı bitirdiniz.
Başarı sıralaması saat 23:20’den sonra paylaşılacaktır.
Sınav sonucunuz mail adresinize otomatik olarak iletilecektir.
Fırsat bulabilirsek soru çözümünü videolu olarak yapacağız. Youtube kanalımızda bizi takip etmeyi unutmayın 🙂
Herhangi bir sorun yaşarsanız bizimle sosyal medya adreslerimizden ve forumdan her zaman iletişime geçebilirsiniz. (İnstagram – Twitter – Facebook – Forum)
ÖNEMLİ NOT:Çözdüğünüz soruları incelemek istiyorsanız aşağıdaki soruları incele butonuna tıklayınız. Bu sayfadan çıkarsanız çözdüğünüz soruları maalesef tekrar inceleyemezsiniz.
⇓ ⇓ ⇓
Sonucunuz başarı listesine eklendi
Yükleme
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ceveplanan
Gözden geçirme
Soru 1 - 10
1. Soru
1 Puan
Gazali, Mustasfa adlı eserinde kelamın, bütün ilimlerin prensiplerini ortaya koyduğu için külli bir ilim olduğunu; diğer İslami ilimlerin ise kelama nispetle cüzi olacağını ve bundan dolayı kelamın en üstün ilim payesini elde ettiğini savunmaktadır.
Bu parçadan hareketle kelamla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 2 - 10
2. Soru
1 Puan
Sahabelerden Ammar b. Yasir, Müşriklerin ağır baskıları ve ölüm tehditleri karşısında Müslüman olmadığını söylemek durumunda kalmış ve bu sayede işkenceden kurtulabilmiştir. Onun bu tavrı, bir ayete şu şekilde yansımıştır: “Kalbi imanla dolu olduğu halde zorlanan kimse hariç, inandıktan sonra Allah’ı inkar eden ve böylece göğsünü küfre açanlara Allah’tan gazap iner ve onlar için büyük bir azap vardır. “(Nahl, 16:106)
Bu parçada imanın hangi boyutundan bahsedilmektedir?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 3 - 10
3. Soru
1 Puan
Gazali’nin İslam felsefesiyle ilgilenmesi ve mantık disiplinini İslami ilimlere dahil etmesiyle birlikte, kelam ilminin konusu genişlemeye başlamıştır. Öyle ki ilerleyen süreçte hem harici hem de zihni varlık alanlarını kapsayacak şekilde İslam’ın ana ilkelerini doğrudan veya dolaylı olarak ilgilendiren bütün bilgiler kelamın konu alanına dahil edilmiştir.
Bu parçada bahsedilen gelişmelerin yaşandığı dönem kelam ilminde aşağıdakilerden hangisiyle adlandırılmaktadır?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 4 - 10
4. Soru
1 Puan
“Eğer dedikleri gibi, Allah’la beraber başka tanrılar da bulunsaydı, o takdirde bu ilahlar arşın sahibi olmaya yol ararlardı. “(İsra, 17:42)
Bu ayet, Allah’ın varlığını temellendirmek için kullanılan aşağıdaki delillerden hangisine örnek oluşturmaktadır.
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 5 - 10
5. Soru
1 Puan
Bir şeye hüsun ve kubuh vasfının verilmesinde,
Eşarilik nakli merkeze almıştır.
Mutezile aklın belirleyici olduğunu ileri sürmüştür.
Şia naklin belirleyici olduğunu savunmuştur.
şeklindeki yargılardan hangileri doğrudur?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 6 - 10
6. Soru
1 Puan
İbn Teymiye Muvafakatü Sahihi’l-Menkul li Sarihi’l-Makul adlı eserinde, Mutezile kelamcıları tarafından geliştirilen ve sonra külli
bir prensip hâline dönüştürülen, akıl ile naklin çatışması durumunda aklın esas alınarak naklin tevil edilmesi fikrine karşı
çıkmıştır.
İbn Teymiye’nin aşağıdakilerden hangisiyle ilgili görüşlerinde bu yaklaşımı belirgindir?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 7 - 10
7. Soru
1 Puan
Uluhiyet ve nübüvvet iddiasında bulunan bazı kimseler,
bu iddialarını kanıtlamak için kimi uygulamalara
başvururlar. Aslında amaçları olağanüstü bir şey ortaya
koymaktır; ne var ki yaptıkları ellerine yüzlerine bulaşır
ve amaçladıkları şeyin tam tersi bir durum ortaya çıkar.
Hz. Muhammed döneminde peygamberlik iddiasında
bulunan Müseylimetü’l-Kezzab’ın başına gelenler bu
minvaldedir. Tek gözü kör birisini iyileştirip bunu da
mucize olarak göstermek isteyen Müseylime, onu
sağlam gözünden de eder. Böylelikle kendi eliyle
peygamberlik iddiasını çürütmüş olur.
Bu parçada aşağıdakilerin hangisi ele alınmaktadır?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 8 - 10
8. Soru
1 Puan
Büyük günah işleyenlerin durumları hakkında fikir beyan etmemek ve bunu Allah’a havale etmek irca, bunu benimseyenler ise
Mürcii olarak nitelenmiştir. İslam toplumu içerisinde ortaya çıkan siyasi çekişmelere cephe alan ve bunlar karşısında birliğe
vurgu yapan irca anlayışı, sonraki süreçte daha da genişleyerek iman konusu özelinde itikadi bir farklılaşmaya dönüşmüş ve
genellikle yeni Müslüman olanlar arasında yayılmıştır.
Yeni Müslüman olanların irca anlayışına yönelik ilgisi, Mürcie’nin aşağıdaki görüşlerinden hangisiyle ilişkilendirilemez?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 9 - 10
9. Soru
1 Puan
Allah’ın bilmesi, güç yetirmesi, görmesi, işitmesi ve konuşması gibi sıfatlarının beşeri niteliklerle ilişkilendirilerek açıklanması Aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ifade edilmektedir?
Doğru
Doğru değil / Boş
Soru 10 - 10
10. Soru
1 Puan
“Allah’ın eli onların elleri üzerindedir.” (Fetih, 48: 10) ayetindeki “Allah’ın eli” ifadesinin; olduğu gibi anlaşılması gerektiğini,
anlamının sadece Allah tarafından bilinebileceğini, mahiyeti üzerinde düşünmenin doğru olmadığını savunan bir kimsenin aşağıdakilerden hangisine mensup olduğu söylenebilir?
Katılımınız için çok teşekkür ederiz, bize destek olmak için arkadaşlarınızı sınavdan haberdar ederseniz gerçeğe daha yakın gerçekleştirmiş oluruz. Selametle..
Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek bunların kullanımını kabul edersiniz.
Çerezlerin nasıl kontrol edileceği dahil, daha fazla bilgi edinmek için buraya bakın: Çerez Politikası Kabul EtReddetDaha fazla bilgi
Gizlilik ve Çerez Politikası
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.